Training: Notuleren nieuwe stijl

Vrijdag 15 april 2016 | 9.00 – 12.30 uur

 

training ondernemingsraad_notuleren1

Omschrijving

Notulen maken is een intensieve taak die je leuk maakt door er vernieuwend mee om te gaan. Er zijn de laatste tijd allerlei interessante (digitale) ontwikkelingen die het notuleren structureel kunnen veranderen en ook makkelijker maken. Je moet dan wel weten hoe je hierop kunt inspelen. In deze training leer je volgens de nieuwste methodieken efficiënt en accuraat notulen maken.

  • Kritische blik op vergaderen en notuleren, kan het anders?
  • Alternatieven voor effectief en efficiënt notulen uitlichten
    • Notulen maken met de laptop in Excel (inclusief notuleer sjabloon)
    • Notulen maken op de iPad (diverse handige apps voor notuleren)
    • Voorbereiden en notulen maken met een MindMap
    • Notuleren en vergaderen met OneNote
    • Tips voor notuleren in Word
    • Notulen maken met digitale inkt en geluid
  • De beste tips voor actie- en besluitenlijsten
  • Voorbereiden van een papierloze vergadering
  • Vergaderen op afstand, gewoon dus, dus snel aan de slag

 

  • Je krijgt inzicht in de digitale mogelijkheden van notuleren anno nu
  • Je krijgt praktische tips & tricks om efficiënt en accuraat notulen te maken

Michel-avatar-smallMichel Lahaye is trainer bij AVK Innovatie > Training Michel is een echte didacticus met bedrijfskundige ICT affiniteiten. Michel heeft uiteenlopende ICT implementatietrajecten helpen ontwikkelen en uitvoeren in zowel binnen- als buitenland. Michel zit het doceren in het bloed en kan met enthousiasme en gedrevenheid materie op uiteenlopende doelgroepen overbrengen. Michels sterkste competenties zijn organisatiesensitiviteit, klantgerichtheid, flexibiliteit en zijn passie voor het vak. Daarnaast toont Michel zich een kritisch denker en heeft hij jarenlange ervaring de de medezeggenschap. Als lid en als ondersteuner.

 

Logo-AVK-2015

Voor ambtelijk secretarissen die in ieder geval ervaring hebben met het organisatorisch en secretarieel ondersteunen van medezeggenschapsorganen en kennis van Microsoft Office
Deelnemers kunnen tot drie maanden na de trainingsdag kosteloos terecht met vragen bij de email helpdesk of bij de trainer.
Tijdens de workshop zit je niet achter een PC. Het staat je echter vrij om uw eigen laptop of tablet mee te nemen.
De kosten voor deze training bedragen € 275,00. Dit bedrag is exclusief b.t.w. en inclusief materiaal handouts en nazorg. Sta je ingeschreven bij MZ-ondersteuning of OR-ondersteuning? Dan ontvang je een korting van €50,00 voor deze workshop.

 

Training ambtelijk secretaris

 

 


Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Datum - 15 apr, 2016
09:00 - 12:30

Locatie
Meeting Plaza Utrecht

Categorieën

Dit evenement direct in uw agenda zetten:
Ical
Google Agenda